فعالیت های ورزشی برای افزایش طول عمرتان

 

 برای همه ی افراد، آشکار است که ورزش کردن، سلامتی بدنی و روحی بیشتری را به ارمغان می آورد. اما باید بدانید که اگر روزانه فقط چند دقیقه، زمان خود را برای ورزش، قرار دهید، نتایج خیلی خوبی در سلامتی و حتی طول عمر خود می بینید. ورزش کردن باعث افزایش طول عمر می گردد.

 مطالعات انجام شده طی چند دهه گذشته نشان می دهند که فعالیت بدنی فواید بسیاری برای سلامتی دارد. نشان داده شده که فعالیت های ورزشی سبب کاهش مرگ و میر در میانسالی و دوره های بعدی زندگی می شود. بااین حال، یافته ها در مورد اینکه کدام فعالیت ها به منظور افزایش طول عمر مفیدتر هستند، ناکافی است. بدین منظور در مطالعه حاضر ۸۰۳۰۶ نفر با میانگین سن ۵۲ سال مورد بررسی قرار گرفتند. از هر شرکت کننده فعالیت هایی که طی ۴ هفته گذشته انجام داده بودند، سوال شد. همچنین از آن ها سوال شد آیا شدت فعالیت بدنی به اندازه ای بود که سبب تعریق و تنگی نفس در آن ها شود یا خیر.

 

به طور کلی ۴۴ درصد شرکت کنندگان میزان توصیه شده فعالیت بدنی را انجام می دادند. به طور متوسط هر فرد به مدت ۹ سال پیگیری شد. در طول این مدت ۸۷۹۰ مورد مرگ رخ داد که ۱۹۰۹ مورد آن ناشی از بیماری قلبی یا سکته مغزی بود.

 

در مقایسه با شرکت کنندگانی که ورزش نمی کردند ورزش هایی که از راکت استفاده می کردند (مانند تنیس)، شنا، ایروبیک و دوچرخه سواری به ترتیب سبب کاهش خطر مرگ به میزان ۴۷، ۲۸، ۲۷ و ۱۵ درصد شدند. به طور شگفت انگیزی دوچرخه سواری، دویدن یا پیاده روی و فوتبال با پیشگیری از بیماری قلبی مرتبط نبود.

 

هنگامی که شدت ورزش بررسی شد در برخی ورزش ها شدت بالاتر ورزش اثر مثبت بیشتری بر طول عمر داشت. اما در برخی از ورزش ها شدت کمتر نسبت به شدت بیشتر اثر سودمندتری داشت.

جام نیوز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *